Alla inlägg den 29 april 2007

Av Paula - 29 april 2007 10:30

Nu är man hemma igen! Kom hem igår vid 3-4 tiden å var helt slut! Min syrra Gaby fyllde år, men kunde inte hålla mig vaken så jag gick å la mig vid 7 tiden.

Veckan i Salamanca har varit helt underbar! Har haft så jeklans kul! festat varje kväll utom torsdagen då jag och min rumskamrat Elin tog en siestakväll.

Första kvällen när vi kom till Spanien så skulle vi möta våra familjer vi skulle bo hos. Det var sent på kvällen och alla var rätt nervösa. Det stog ett gäng med spanska människor och en lärare som ropade upp våra namn. Elin ochj ag bodde hos Agueda. Första kvällen var helt kaos, vi fattade verkligen ingeting av vad dom sa och vi kunde inte säga nått heller. Men med veckan så förstod man rätt bra vad dom menade men det var rätt svårt att svara.

Vi kom på fredagskvällen till Salamanca. Sen var vi lediga lördag,söndag och måndag. Hade bara några små aktiviteter vi skulle göra lite då å då. Vädret var as bra! vi solade och krökade i praken. Men sen fick vi lära oss att i Spanien går man inte ut föräns typ 11-12 tiden på kvällen. första kvällen började vi typ 5,  och då va alla helt slut när resten av folket i Salamanca gick ut.

På Tisdagen började vi skolan, från 9-2, BARA spanska med spansk lärare. Det var lite små segt ibland och dessutom var man alltid trött eftersom man sov så lite.

Sista kvällen kom Elin och jag hem runt 4. Familjen vaktade en hund som alltid började skälla när man kom in i huset. Vi smög och var jätte tysta. Hunden började inte skälla. Det var mörkt i huset och vi började gå mot vårt rum, då hör man hunden morra som en tok. Vå går fram och försöker lugna ner den, Brucha, eller nått sånt hette den. Vad gör hunden så?! jo den kissar på sig av rädlsa. HAHA vilken vakt hund. Vi garvade så att vi höll på att dö. Vi var tvugna att torka upp så att inte familjen trodde att det var vi som hade kissat. En kväll så var det nämligen en kille från våran grupp som pissade ner huset. han hade antagligen fått nån drog eller nått i sitt glas för han var inte alls så full när han gick. stackarna ... haha


Jag längtar redan tillbaka!!! det var så himlans kul där nere!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards