Av Paula - 13 juni 2007 07:18

Jag HATAR alla fylleknark gubabr som alltid åker Dalarö bussen och ALLTID går av vid Gålö! Igår utsattes jag för en jävlig äcklig snubbe.

Först sitter jag i busskuren men ser då att ett äckel är på väg. För att skydda mig från fullesnack sätter jag in hörlurarna i öronen och vandrar en liten bit bort. Men problemet med fyllegubbar ä'r att dom inte ger sig.

Helt plötsligt står han brevid mig och jag ser att han snackar med mig.

Jag tar bort musiken å frågar vad han vill. Då säger han att jag ska stå stilla å så går han närmre. What? jag backar! Han säger igen att jag ska stå still. Jag blir arg och säger åt honom att gå.

Jag stod och höll några CD skivor i handen och det var tydligen dom han var intresserad av. Han frågar vad det är för några. Jag svarar REM och Dia Psalma (inte mina), tänker att han kanske går. hehe.. nejdå. Han säger att han vill snacka lite å jag säger att jag är på dåligt humör och vill inte snacka. Vad gör äcklet!? han berättar att han tycker att det är lite pinsmat att prata med folk för att han har inga framtänder efter att varit hos tandläkaren. Tror ni inte att han kommer närmre och öppnar hela käften och visar mig sina äckel tänder!!! Eller han hade ju typ inga. Jag höll på att dö!!!!!

Bussen kom precis i denna sekund, min räddning!

Men fylleattackerna var långt ifrån över. Resan hem så satt samma snubbe på bussen och han satt å kollade på mig hela vägen. Sen satt jag mittemot kattkvinnan och någon polare till henne som var AS fulla. Jag sitter å kollar ut genom fönstret och försöker överleva lukten. Då kommer en liten hand å tar på mitt ben och då är det Kattkvinnans polare som vill snacka!

uhäää! HATA GÅLÖ KNARKARNA! Kattkvinnan gör iaf inte nått.... hon ba stinker!

Av Paula - 31 maj 2007 17:08

Idag var vi på Skansen med Kultur och Idehistorian, men inte för att kolla på djur, nej då, för att kolla på hus och lyssna på en guide. Jag ville se djuren! Hann bara se en ful get och en dryg gris! Den vägrade ju komma fram.

Madde, Linn, Maria, Joanna och jag åt på kungshallarna. Det är så mysigt att äta där, trevligt att skrika till varandra liksom! Jag åt pizza så jag var nöjd iaf. När vi klev av bussen vid plattan skulle jag springa in en snabbis i en affär å köpa en Ramones tröja och ett nytt töjörhänge, jag springer ifrån folket, dom försöker berätta för mig att jag är på väg åt fel håll, men jag typ joggar iväg. Kommer på det efter ett tag och vänder rikting rakt in i en människa, sen älgade jag efter min matgrupp igen. Jag fick tag på det jag ville ha iaf, inte riktigt rätt tröja men den funkar. Töjaren va kanske lite stor 5,5 och jag hade 3,5. Men jag har typ fått igenom den nu så det smärtar rätt mkt nu i mitt lilla öra.

Imorgon är det fridrottsdag med skolan, Paula ska kasta kula och spjut haha! Det kommer går så bra :) ;)

Lite fina bilder från skansen,  Nä juste, jag såg ju de coola lemurerna eller vad dom heter! :D dom sov alla på rad. SÅ COOLA :D

Av Paula - 29 maj 2007 21:08

Hihi idag klippte jag av mig håret! eller a, det blev  lite kortare iaf! Frida gjorde verket å jag är super nöjd :)

rester av mitt hår ;`)

Av Paula - 27 maj 2007 10:21

Hehe ja, gårdagen kväll blev inte riktigt som jag hade tänkt mig! Men jag lyckades hinna med allt iaf! Först sitter man här hemma och firar kusin som fyllt år. Sitter och äter god mat, TÅRTA, och har det lite småtrevligt. Får ett sms av Gustav typ kl  19:00 att jag kunde ta halv 8 bussen. Å det hade jag totalt glömt bort! Så Paula stressar runt som en galning och fixar sig lite.. för Gustav hade ju sagt att det var "fest" hos Erik och att han hade bjudit massa människor. Så jag beslöt mig slutligen för att haka på. Åker in till Handen, Koffe och Sofia satt på bussen och dom skulle också till Erik. Vi möter Gustav å sen bär det av dit.

jaa.. när vi kommer och knackar på kommer Erik, nyvaken, och det är bara vi där! haha! han hade typ inte alls bjudit så mkt människor och Gustav fick dåligt samvete för att han lurade dit mig. Men det var väl lite trevöligt och snacka  å hänga lite. Det var jag, Gustav, Erik, Sofia, Koffe och Milan. Inte direkt något folk jag brukar hänga med men trevligt och träffa lite nya. Jag drog med halv 11 bussen till Handen för att träffa en annan människa. Så jag va typ hemma hos honom ett tag å vi gick runt lite ute. Å sen åkte jag med sista bussen hem till Dalarö!

Så såg min lördagskväll ut, och jag lyckades hinna med allt haha

Av Paula - 26 maj 2007 15:43

Varför ska alltid allt hända på samma dag, speciellt så är det lördagar som är utsatta! Igår hade jag liksom ingeting att göra. Men idag så ska vi fira min kusin, det är fest hos Erik och så var det en som hörde av sig å fråga om vi kunde göra nått ikväll. varför allt idag för? Jag skulle kunna hinna med festen om jag kan smita iväg från kalaset, men jag är inte så fest sugen. Kommer antagligen ångra mig om jag inte går.

jag är splittrad just nu hehe ;) jag vet inte vad jag ska ta mig till

Av Paula - 22 maj 2007 17:03

Yes nu har jag  äntligen fått kontakt med Arvikasnubbarna om vart min biljett har tagit vägen. Dom skulle skicka en ny nu. Hoppas det fungerar den här gången nu då! Börjar liksom bli lite orolig nu !

Av Paula - 21 maj 2007 15:54

Nu sprang  jag Coopertestet iaf! Tack vare Anna som ringde mig och pushade mig att göra det. Nu känns det bra att jag gjorde, nu har jag det avklarat liksom. Det gick ganska bra också! Om jag bara hade sprungit lite fortare sista biten så hade jag ju hunnit 6 varv! Som typ va mvg gränsen tror jag.

Så idag har jag gått "busstreckan" 3 ggr, den som tar 25-30 min att gå. Måste ta reda på hur långt det är. Myckte motion idag alltså.