Alla inlägg den 20 maj 2007

Av Paula - 20 maj 2007 14:34

Min syster Heidi håller på att plugga till läkare. Jag förstår inte hur hon orkar, men det är ju tur att det finns några människor i denna värld som orkar och vill bli läkare. Hon har hållt på å pluggat i 2 år nu.. eller jag vet inte hur länge hon har hållt på. Jag lovade henne att hon skulle få öva på att göra någon undersökning på mig för ett tag sen. Jag sa bara ja, tänkte inte så mkt på det.


Idag kom hon hem och skulle genomföra denna undersökning. Den skulle ta en kvart! Det tog inte en kvart! För det första höll jag på att garva ihjäl mig hela tiden så hon blev sur eftersom hon lyssnade med ett sånt där stetoskåp (jag VET INTE hur det stavas) så hon fick jätte ont i öronen. Tydligen så har jag ett speciellt hjärta också. Man brukar har två "dunk" men jag hade ett tredje. DEt tyckte hon var spännande eftersom det inte är så många som har det. Men det brukar förekomma när man är ung eller nått.


BTW! så har jag fått jobb på ICA i sommar också! :D



Ovido - Quiz & Flashcards